Mennyit ér a garancia?

Néha érdemes átgondolni néhány kérdést a garanciával kapcsolatban.

Az ETI 10 év gyártói garanciát vállal a kismegszakítóira.

Ez a mondat önmagában elég kellene, hogy legyen, nem is kéne tovább magyarázni a dolgot. Mégis arra indított egy, a napokban elhangzott beszélgetés, hogy írjak a témában.

A beszélgetés villanyszerelők közt zajlott. Egyikük azt mondta, őt nem izgatja a 10 év, sőt inkább tart tőle. Akkor 10 éven keresztül kéne visszajárnia oda, ahol ETI készülékeket szerelt be, jelenleg neki 1 évre szól az elkötelezettsége és néha még ez is sok. Ezek után felmerült bennem a kérdés, vajon mennyire szakszerűen végzi a munkáját. Szokták-e másoknak ajánlani az elégedett ügyfelei?

Mindamellett, hogy nyílván félreértett valamit a garanciával kapcsolatban, az alábbi gondolatok jutottak eszembe:

  1. A villanyszerelő nem szellem, hogy visszajárjon a házakba, ahol dolgozott. A megrendelő akkor örül, ha nem kell újra meg újra hívni a mestert. Minthogy az orvosnak is akkor örülünk, ha a piacon találkozunk vele, nem akkor mikor házhoz hívjuk.
  2. Az ETI nem azt mondta, hogy a villanyszerelők szintén vállaljanak 10 év garanciát az elvégzett munkájukra, hanem arról biztosította a felhasználókat, és érthetjük ide a mesterembereket ugyanúgy, mint az adott lakás lakóit, hiszen ők a valódi felhasználók, hogy az ETIMAT 6 kismegszakító családban meg lehet bízni.

A 10 év felvállalásával az ETI arra kíván hangsúlyt fektetni, hogy gyártócégként már rendelkezik annyi terméktapasztalattal, ami ezt az időtartamot szavatolja. 20 évet nem vállal, arról nincs adat, nincs tapasztalat.

Próbálnánk csak hasonló tapasztalatot elvárni egy „tavalyelőtt még nem is volt” cégtől. Nem lenne eredménye.

Én úgy tapasztaltam, a villanyszerelők nem szeretnek visszajárni és garanciális javításokat csinálni. Megértem őket, hiszen nem éri meg. A kiszállást és a javítást senki nem téríti meg. Az az ő felelősségük. Illetve veszteségük.

Az ETI nyilatkozata arról szól, hogy a kismegszakítók miatt nem kell álmatlanul forgolódniuk a felhasználóknak.

Szerencsére egyre többen megértik ezt és választják a 10 év biztonságot szemben az 1 évvel. Ráadásul a 10 év garancia nem kerül 10-szer annyiba.

Tartalomhoz tartozó címkék: hír
Kártyás fizetés szolgáltatója

Kártyás fizetés szolgáltatója
Kártyás fizetés szolgáltatója